Neliūdnas „Mercedes-Benz“ rEQuiem vidaus degimo varikliui

2022-07-26

Gamintojo nuotrauka
Neliūdnas „Mercedes-Benz“ rEQuiem vidaus degimo varikliui

„Mercedes-Benz“ keičiasi. Vienas iš premium segmento automobilių gamybos lyderių nuosekliai elektrifikuojasi ir kyla vienu rinkos klasifikacijos laipteliu aukštyn, įsitaisydamas liukso segmente kartu su sparčiai gausėjančia elektromobilių šeima EQ. Šiuo metu net šešis visiškai elektrinius modelius parduodanti Vokietijos kompanija žada iki 2030 metų tapti visiškai „elektrine“, taip pat iš naujo permąsto, ką XXI amžiuje reiškia terminas premium. 

Šių metų gegužę paskelbta nauja „Mercedes-Benz“ strategija numato, kad nuo šių metų visa koncerno lengvųjų automobilių modelių gama bus skirstoma į tris segmentus – „Entry Luxury“, „Core Luxury“ ir „Top-End Luxury“. Kitaip tariant, „Mercedes-Benz“ pasilypėjo į liukso klasę, kurioje reikalavimai komfortui, kokybei ir technologijoms yra dar aukštesni, nei ligi šiol taikyti premium automobiliuose. Nenuostabu, kad į naujus standartus telpa ne visi – po truputį mažės kompaktinių modelių gama, o jų vietas užpildys nauji elektromobilių modeliai. A ir B klases papildys elektriniai krosoveriai EQA ir EQB. Aukščiausių standartų liukso klasę iš naujo permąsto EQS, o platesnei  auditorijai skirtas EQE taps liukso standartu vidutinio dydžio automobiliams. 

„Pastaruoju metu rinkos premium segmentas tapo toks platus, kad beveik išsitrynė jam įprastos standartų ribos. Siekdamas priminti, kad „Mercedes“ prekinis ženklas visuomet reiškė aukščiausią komforto, saugumo ir technologijų lygį, koncernas pertvarkė modelių klasifikaciją, pasirūpindamas, kad į sistemą sklandžiai sugultų ir EQ šeimos atstovai. Taip „Mercedes-Benz“ padeda savo klientams pakeisti automobilį elektromobiliu be didelio liūdesio ir aiškiai suvokiant, kad „Mercedes-Benz“ vertybės niekur nedingsta“, – sakė Mercedes-Benz lengvųjų automobilių prekės ženklo vadovas Rolandas Samuolis.

„Mercedes EQ“ šeima gimė 2019-ais metais, kai MB išleido krosoverį EQC, koncepcinio modelio „Concept EQ“ serijinės gamybos versiją. Tai buvo e-technologija, e-proveržis ir e-svajonė viename. Gimė vizija, kaip turi atrodyti naujos kartos liukso klasės automobilis. 

Šiandien dauguma EQ modelių vienu įkrovimu įveikia daugiau nei 400 km (o EQS modelis – iki 784 km pagal WLTP). Juos įkrauti greito įkrovimo įrenginiu užtenka 30-40 minučių. Akimoju pasiekiama elektros galia gali siekti ir 385 kW. Visi jie prikimšti naujausių saugumo ir komforto technologijų. Ir, svarbiausia, visų jų CO2 emisija lygi 0. 

„Manau, kad įžengiame į naują elektromobilių raidos etapą, kai į rinką eina didieji automobilių koncernai, savo elektriniams modeliams galintys pasiūlyti daugybės metų aukščiausio lygio gamybos patirtį. Visą savo technologinį potencialą. Visą prabangos išmanymą. Kapitalą ir žinias. Tokie yra ir EQ šeimos elektromobiliai“, – pažymėjo „Veho Lietuva“ „Mercedes-Benz“ lengvųjų automobilių prekės ženklo vadovas. 

Bet elektriniai automobiliai yra tik ilgo ekologinio, technologinio ir struktūrinio „Mercedes“ pasikeitimo pradžia. „Mercedes-Benz“ žada aplenkti EU direktyvas ir tapti CO2 neutrali jau 2039-aisiais.  Juk transportas sukuria iki ketvirtadalio pasaulinės CO2 emisijos. Apie 5% CO2 sugeneruoja auto industrija, plieno liejyklos, dažų, stiklo, gumos ir plastmasės gamyklos, automobilių surinkimo cechai ir linijos. Dar kelis procentus prideda valdymas, logistikos ir administravimo biurai, duomenų centrai ir dizaino studijos, bandymų poligonai ir saugumo laboratorijos. Likęs CO2 atsiranda iš transporto išmetamųjų vamzdžių. Lėktuvai, laivai, traktoriai ir traukiniai visi kartu išskiria dar apie 5% emisijos. O štai likusius „dūmus“ paleidžia keliu riedantis transportas. Europos Sąjunga išsikėlė sau ambicingus tvarumo tikslus, tačiau „Mercedes-Benz“ tikslai aplenkia ir EU direktyvas. Iki 2030-ųjų kompanija siekia du kartus (atskaitos taškas – 2020 m.) sumažinti savo CO2 emisiją. Iki 2039 m. tikslas  - dar ambicingesnis. Kompanija nori iki šio riboženklio turėti visiškai CO2 neutralią naujų modelių gamą. 

Kompanija neapsiriboja tik „bekvapių“ automobilių gamyba. Ji ne tik iki 2026-ųjų metų investuos į baterinius elektromobilius 60 milijardų eurų, tačiau ir paruošė ambicingą planą, kaip plėtoti verslą maksimalaus CO2 ribojimo keliu. 2021 m. „Mercedes-Benz“ pasirašė #COP26 deklaraciją, vienijančią 33 šalių vyriausybes, 40 regionų ir miestų  bei 38 kompanijas visame pasaulyje, siekiant užtikrinti, kad keliais riedėtų tik visiškai netaršūs automobiliai.. Individualus automobilis turi tapti nulinės emisijos iki 2040-ųjų, o išsivysčiusiose šalyse ir dar greičiau – iki 2035 m.  „Mercedes“ buvo vienintelis vokiškų automobilių gamintojas, pasirašęs šią deklaraciją. Dar daugiau – „Mercedes-Benz“ paskelbė, jog tvarumas galioja ne tik pačiam automobiliui. 

„Kad taptume klimatui neutralius keleivinius automobilius ir komercinį transportą gaminančia kompanija iki 2039-ųjų, beveik dešimčia metų anksčiau nei numato Europos Sąjungos direktyvos, „Mercedes-Benz“ turi rūpintis ne tik tuo, kad automobilis važiuodamas neterštų oro, – sako R. Samuolis. – Automobilių gamyba turi būti tvari. Koncerno tiekėjai turi taip pat gaminti tvariai. Naudojama energija tiek gamyboje, tiek įkraunant automobilius, turi būti „žalia“ ir iš atsinaujinančių šaltinių. Automobilių utilizacija turi atitikti tvarumo standartus. Tai žvėriškai sudėtingas, daug resursų, išmanymo ir drąsos reikalaujantis sprendimas.“

Tokia yra visaapimanti „Mercedes-Benz“ strategija. Tvari turi būti visa vertės grandinė. Jau dabar EQ automobilių baterijos yra gaminamos naudojant CO2 neutralią elektros energiją. Tačiau ateityje bus pertvarkyta visa „Mercedes-Benz“  gamyba ir tiekimas. Kompanijos fabrikai naudos vis daugiau žaliosios energijos, bus rūpinamasi, ar tvariai išgaunamos gamybos žaliavos. Jau 2030 m. 70% viso energijos poreikio bus tenkinama iš atsinaujinančių šaltinių. 2000 koncerno tiekėjų, gaminančių 89% perkamosios metinės apimties, pasirašė įsipareigojimą iki 2039-ųjų tiekti tik CO2 neutraliai pagamintas dalis. 

Tačiau tvari turi būti ne tik gamyba, bet ir visas automobilio naudojimo ciklas. Didžiausia CO2 taršos galimybė yra važiuojant, todėl „Mercedes“ pradėjo diegti visoje Europoje savo žalią energiją tiekiančias įkrovimo stoteles. Ruošiamas technologinis pagrindas ir ekologiškai senų automobilių utilizacijai. „Mercedes-Benz“  investuoja ir į naujas ekologinį pėdsaką mažinančias technologijas. Tarkime, elektrinis stogas su saulės elementais per metus padės nuvažiuoti elektromobiliui apie 2500 papildomų kilometrų. Tobulinami vis greitesnio krovimo būdai, talpesnės baterijos, daug dėmesio skiriama vairuotojui padedančiai programinei įrangai.  Elektromobilių revoliucija jau vyksta ir EQ modeliai yra jos dalis.