Augančioje Europos elektrinių furgonų rinkoje „Peugeot“ įžvelgia didžiulį potencialą

2021-11-24

Gamintojo nuotrauka
Augančioje Europos elektrinių furgonų rinkoje „Peugeot“ įžvelgia didžiulį potencialą

Lengvojo komercinio transporto elektrifikacijai įgyjant pagreitį, įmonė „Peugeot“  siūlo itin plačią elektra varomų furgonų gamą. Šie modeliai išlaiko 100 proc. įprastų versijų su dyzeliniais varikliais funkcionalumą, tačiau rieda tyliai, be vibracijų, neskleisdami kenksmingų medžiagų ir nemalonaus kvapo. To visiškai pakanka tam, kad juos naudojančių profesionalų gyvenimas kardinaliai pasikeistų, o galiausiai tai bus pastebima ir žvelgiant į aplinką.

 

Viena pirmųjų rinkoje visą elektrinių furgonų gamą klientams pasiūliusi „Peugeot“ įmonė siekia iki 2022-ųjų Europoje parduoti daugiausia ekologiškų lengvųjų komercinių automobilių. Iki 2021 m. pabaigos prekių ženklo atstovai klientams Europoje jau bus pristatę 4 000 elektrinių komercinių automobilių. Dar 10 000 tūkst. pirkėjų laukia jau užsakytų „Peugeot“ elektromobilių.

 

Komerciniai elektromobiliai renka apdovanojimus

 

Šiuo metu verslininkams siūlomos visų „Peugeot“ komercinių automobilių elektrifikuotos versijos. Praėjusiais metais debiutavęs „e-Expert“ pelnė prestižinį „International Van of The Year 2021“ apdovanojimą. Prie šio ekspertų itin gerai vertinamo modelio šį rudenį prisijungė kompaktiškas „e-Partner“ ir didžiausi gamoje „e-Boxer“ furgonai.

 

Išskirtinis visų „Peugeot“ elektrinių furgonų pranašumas – visi šie modeliai išlaikė versijų su dyzeliniais varikliais naudingąjį tūrį ir praktiškumą. Tuo pat metu vartotojai gali mėgautis visais elektros variklio privalumais – pigesne eksploatacija, patogiu vairavimu, sparčiu pagreitėjimu, dideliu sukimo momentu ir tyliu veikimu be vibracijų, nemalonaus kvapo ir žalingos emisijos.

 

Jungtinėje Karalystėje publikuojamo leidinio „What Car?“ ekspertai naująjį „Peugeot e-Partner“ išrinko geriausių metų furgonu. Visiems trims gamintojos komerciniams modeliams – „Partner“, „Expert“ ir „Boxer“ – atskirose kategorijose už praktiškumą taip pat buvo skirti aukščiausi apdovanojimai.

 

Greta iš baterijų energiją gaunančių elektromobilių įmonė „Peugeot“ dar iki šių metų pabaigos ruošiasi pradėti serijinę pirmojo furgono su vandenilio degalų elementais, „e-Expert Hydrogen“, gamybą. Taip prekių ženklo atstovai dar labiau išplės pagal pažangiausias technologijas sukurtų elektrifikuotų modelių pasiūlą.

 

Ant tos pačios platformos gaminami skirtingi modeliai

 

1996 m. pristatytas „Peugeot Partner“ modelis per tą laiką debiutavo daugiau nei 100 šalių rinkose. Iš viso buvo parduoti 2 mln. automobilių, ir tai tik patvirtina įspūdingą šio modelio komercinę sėkmę.

 

„Partner“ komercinis automobilis taip pat yra pelnęs daugybę įvairių apdovanojimų, įskaitant dabartinės kartos modelio 2019-aisiais iškovotą prestižinį „International Van Of The Year“ titulą. Nuo 2018-ųjų populiariausiu iš visų Europoje siūlomų kompaktiškų furgonų laikomas „Peugeot Partner“ užima vis didesnę rinkos dalį. Dabar šis modelis yra gaminamas ir su 100 proc. elektrine pavara. 

 

„Peugeot e-Partner“ sukonstruotas ant įvairių energijos rūšių jėgainėms skirtos našios modulinės EMP2 platformos. Maksimali sumontuoti elektros variklio galia siekia 100 kW (136 AG), o didžiausias sukimo momentas – 260 Nm. Didžiausias viena įkrova nuvažiuojamas atstumas siekia 275 km. Elektrinis furgonas gali vežti iki 800 kg sveriantį krovinį.

 

Europoje kasmet parduodama daugiau nei 750 tūkst. kompaktiškų furgonų, o „Peugeot Expert“ atsiriekta rinkos dalis nuo pat 2016-aisiais įvykusio modelio debiuto nuolatos auga. Jau parduota daugiau nei 195 tūkst. naujausios kartos komercinių automobilių. 2021 m. elektrinė šio modelio versija pelnė „International Van Of The Year“ apdovanojimą. Nuo pirmojo 1992 m. surengto konkurso „Peugeot“ automobilis šį prestižinį titulą laimėjo jau šeštą kartą.

 

Naujajame „Peugeot e-Expert“ montuojamos 50 arba 75 kWh talpos baterijos leidžia viena įkrova įveikti iki 330 km atstumą pagal WLTP bandymų ciklą. Kaip ir techniškai giminingas „e-Partner“, naujasis „e-Expert“ gaminamas ant tos pačios EMP2 modulinės platformos. Montuojamas toks pat 100 kW (136 AG) galią ir 260 Nm sukimo momentą išvystantis elektros variklis. Didesnio „e-Expert“  modelio krovumas siekia 1 250 kg.

 

Unikalus komercinis automobilis su vandenilio elementais

 

„Peugeot“ artimiausiu metu ketina pradėti pirmojo komercinio modelio su elektros varikliu ir vandenilio degalų elementais, „e-Expert Hydrogen“, serijinę gamybą. Naujoviškai jėgainei energiją daugiausia perduos vandenilio degalų elementai – jiems vandenilis bus tiekiamas iš specialių rezervuarų. Taip pat bus montuojama tam tikrais momentais elektros variklį maitinsianti aukštos įtampos 10,5 kWh talpos ličio jonų baterija, kurią taip pat bus galima įkrauti iš tinklo.

 

Palyginti su vien tik bateriją turinčia elektrine versija, didžiausias „Peugeot e-Expert Hydrogen“ privalumas bus galimybė per 3 minutes pripildyti vandenilio bakus ir su šiomis energijos atsargomis nuvažiuoti didesnį nei 400 km atstumą. Pastarasis rodiklis oficialiai bus patvirtintas gavus atitikties sertifikatą.

 

Per metus Europoje parduodama daugiau nei 550 tūkst. didžiųjų furgonų, o šiame segmente solidžiai atrodo vis didesnę rinkos dalį aprėpiantis „Peugeot Boxer“. Naujausios kartos furgonas tęsia ankstesnės kartos modelių sėkmę. Nuo 1994 m. įvykusio „Boxer“ debiuto 110 šalių rinkose buvo pagaminta ir parduota daugiau nei 1,25 mln. šio modelio furgonų.

 

Nuo šiol siūlomame 100 proc. elektriniame „Peugeot e-Boxer“ montuojamas maksimalią 90 kW (122 AG) galią ir didžiausią 260 Nm sukimo momentą išvystantys elektros variklis. Akimirksniu išvystoma maksimali trauka užtikrina greitą reakciją į akceleratoriaus paspaudimą. Kaip ir kiti „Peugeot“ komerciniai elektromobiliai, didysis „e-Boxer“ taip pat važiuoja be triukšmo ir vibracijų. Automobilis neskleidžia jokio blogo kvapo ir išsiskiria nuline CO2 emisija.

 

Jėgainėje taip pat integruota energijos regeneracijos sistema, kuri veikia tiek stabdant, tiek vos atleidus akceleratorių. Didžiausias didžiojo furgono išvystomas greitis apribotas iki 100 km/val. Didžiausias keturių tonų bendrosios masės versijų greitis dar šiek tiek mažesnis ir siekia 90 km/val.

 

Maksimalus naujojo „Peugeot e-Boxer“ krovumas atitinka jo gabaritus. Baterijos sumontuotos po grindimis, todėl naudingasis tūris nesumažėjo ir siekia iki 17 m³. Priklausomai nuo versijos, didysis elektrinis furgonas gali gabenti iki 1 890 kg sveriantį krovinį.