Trečiosios kartos Audi S3

2012-09-21

Gamintojo nuotrauka
Trečiosios kartos Audi S3
  • Naujas 2.0 TFSI variklis su turbina ir tiesioginiu benzino įpurškimu
  • Didžiulė galia ir nedidelės degalų sąnaudos: 221 kW (300 AG) ir 380 Nm sukimo momento variklis naudoja tik, 6.9 litro degalų 100 km kelio
  • Nuo 0 iki 100 km/val. – tik per 5,1 sekundės

Trečiosios kartos Audi S3 – naujas lyderis greitų kompaktinių automobilių šeimynoje. Įdiegtos technologijos garantuoja aukštus standartus, o konkurentai turės įdėti daug pastangų į juos lygiuodamiesi. Naujas 221 kW (300 AG) pajėgumo ir 380 Nm maksimalaus sukimo momento variklis demonstruoja iki šiol nematytą galios ir ekonomiškumo bei žemos taršos santykį. Daug mazgų ir pagrindinių konstrukcijų pagaminta iš aliuminio, todėl automobilis daug lengvesnis nei pirmtakas ir konkurentai. Visose automobilio sistemose gausu patobulinimų ir naujų technologijų.

Trečiosios kartos Audi S3 Variklis

Tikrai nelengva pagerinti ypač sėkmingos konstrukcijos variklį, kurio nuolat tobulinamos modifikacijos 5 metus iš eilės (2005 - 2009) pelnė „Metų variklio“ įvertinimą. Panašu, kad Audi inžinieriams tai pavyko. Jų sukurtas ir sportiškam kompaktinės klasės automobiliui Audi S3 skirtas ilgos stūmoklio eigos keturių cilindrų, 221 kW (300AG) variklis – iš tiesų įspūdingas. Maksimalus 380 Nm sukimo momentas pasiekiamas apsukų diapazone tarp 1800 ir 5500 aps/ min, maksimalus 221 kW (300 AG) pajėgumas pasiekiamas esant maždaug 5500 aps/min., o maksimalus variklio sūkių skaičius siekia net 6800 aps/min.

Nuo 0 iki 100 km/val. Audi S3 su automatizuota S tronic transmisija ir automatine pavarų dėže išsibėgėja per 5,1 s (su mechanine pavarų dėže – per 5,4 sek.). 250 km/val. siekiantis maksimalus greitis dirbtinai ribojmas ir yra dar pakankamai tolimas nuo ribinio. Tai akivaizdžiai atskleidžia tiek šio variklio galios potencialą, tiek patikimumo bei ilgaamžiškumo rezervus. Audi S3 su automatizuota transmisija 100 km kelio sunaudoja vidutiniškai 6,9 l benzino (su mechanine pavarų dėže – 7,0 l). Į aplinką išmeta 159 (162) gramus CO2 vienam kilometrui kelio. Lyginant panašios galios modelius su mechaninėmis pavarų dėžėmis, naujasis Audi S3 sunaudoja 1,5 l degalų mažiau, nei ankstesnės kartos atstovas.

Naujajame 2.0 TFSI variklyje pritaikyta daug pažangių technologijų. Pavyzdžiui, naudojamas įdomus tiesioginio ir netiesioginio įpurškimų derinys. Varikliui veikiant nedidele apkrova, taikomas netiesioginis įpurškimas. Taip taupomi degalai ir mažinami teršalų emisijų lygiai. Užvedant automobilį ir varikliui veikiant didelėmis apkrovomis, degalai įpurškiami gerai vystančiu didelę galią įprasto tipo tiesioginiu FSI įpurškimu.

2.0 TFSI jėgos agregatas šiuo metu montuojamas išimtinai tik į Audi S3 modelio automobilius.

Šis, kupinas galios ir technologijų 2.0 TFSI variklis, sveria tik 148 kilogramus, arba 4 kg mažiau, nei ankstesnio modelio. Variklio matmenys: ilgis – 603 mm, plotis – 678 mm, aukštis – 664 mm.

Audi S3 transmisija

Standartinės komplektacijos Audi S3 tiekiamas su lengvame magnio lydinio korpuse sumontuota 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Pagal užsakymą automobilis gali būti komplektuojamas labai efektyvia S tronic transmisja su automatizuota pavarų dėže, pasižyminčia labai ilga šeštąja pavara. Visos žemesnės pavaros yra trumpos, t.y., tokio pat ilgio, kaip mechaninėje pavarų dėžėje. Tai užtikrina puikią dinamiką.

S tronic transmisija sudaryta iš dviejų mazgų ir turi dvi daugiadiskes sankabas. Didžioji išorinė K1 sankaba sukimo momentą valdo ir pilnaviduriu velenu perduoda 1 –osios, 2 – osios ir 5 – osios pavarų krumpliaračiams. Minėtas pilnaviduris velenas sukasi tuščiavidurio veleno kiaurymėje. Pastarasis tuščiaviduris velenas prijungtas prie mažesniosios K2 sankabos, valdančios ir perduodančios sukimo momentą 2 – osios, 4 – osios ir 6 – osios bei atbulinės eigos pavarų krumpliaračiams.

Veikiant varikliui, veikia ir abu transmisijos mazgai, tačiau tik vienas iš jų perduoda variklio judesį duotuoju laikotarpiu. Pavyzdžiui, kai vairuotojas didina greitį trečiąja pavara, šalia jau būna įjungta ketvirtoji pavara. Tad atėjus persijungimo į ketvirtąją pavarą momentui, įjungiama tik sankaba, tuo metu neatliekant pačios pavaros įjungimo proceso. Tai jau buvo padaryta anksčiau, kas užtikrina ypač sklandų, šimtąsias sekundės dalis trunkantį, beveik nejuntamą pavarų perjungimą.

S tronic transmisijos pavarų dėžė gali būti valdoma trumpa pavarų perjungimo svirtimi arba papildomomis ant vairo sumontuotomis svirtelėmis. Kaip jau įprasta, šalia rankinio pavarų perjungimo režimo, yra du automatiniai: D ir S.

Nuolatinė visų ratų Quattro pavara – neatsiejama Audi S3 pavaros mechanizmo dalis. Jos dėka ši, galingiausioji Audi A3 šeimynos modifikacija, įgyja esminį pranašumą prieš vieną varantįjį tiltą turinčius panašios galios automobilius. Audi S3 greičiau didina greitį ir yra stabilesnė posūkiuose bei esant nepalankioms oro bei eismo sąlygoms – lyjant, sningant ar važiuojant prastesnės kokybės keliu.

Audi S3 važiuoklė

Audi S3 turi daug sportinio ar net specializuoto lenktyninio automobilio bruožų. Vienas jų – jautri ir adaptyvi važiuoklė bei vairo mechanizmas. Šios savybės teikia manevringumo ir stabilumo posūkiuose, pastaruosius įveikiant esant minimaliam kėbulo pakrypimui.

Viena iš puikaus automobilio stabilumo priežasčių – teisingas svorio paskirstymas tarp ašių. Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, priekinė ašis pastumta 52 mm toliau į priekį. Naujasis 2.0 TFSI variklis 5 kg lengvesnis už pirmtaką ir sumontuotas ne tiesiai, bet pasviręs 12 laipsnių atgal. Šie masės balanso perskirstymo sprendimai - neseniai įdiegtos MQB modulinės gamybos platformos rezultatas.

Automobilio porėmis, kai kurios McPherson konstrukcijos priekinio tilto dalys, smūgio deformacijos zona, priekiniai sparnai ir variklio gaubtas pagaminti iš aliuminio. Kartu visos šios lengvo lydinio dalys sveria 17 kg mažiau, nei plieninis tokių dalių rinkinys. Priekinės tarpvėžės plotis: 1535 mm.

Kita Audi S3 naujovė – adaptyvinis vairo mechanizmas su keičiamu vairo mechanizmo perdavimo santykiu. Šios technologijos dėka vairo mechanizmas būna mažai jautrus važiuojant tiesiai, tačiau akimirksniu jo jautrumas padidėja atsiradus staigaus vairo pasukimo būtinybei.

Audi S3 komplektuojamas išskirtinio dizaino 5 stipinų 7.5 J x 18 dydžio lengvo lydinio ratlankiais su 225/40 padangomis. Padangos pasižymi pagerintu greičio ir riedėjimo pasipriešinimo santykiu, kuris taip pat padeda taupyti degalus ir tausoti aplinką.

Audi S3 stabdžiai pasižymi ypatingu jautrumu. Priekiniai stabdžiai diskiniai, 340 mm skersmens, ventiliuojami. Stabdžių apkabos – juodos spalvos, papuoštos S3 simbolika. Naujoviškos konstrukcijos mygtuku valdomas elektromechaninis stovėjimo stabdys stabdo galinius ratus. Stabdžių sistema glaudžiai susieta su elektroninio stabilumo paketu.

Audi drive select sistema - S3 modelio bazinės komplektacijos dalis. Šios sistemos pagalba vairuotojas vienu mygtuko paspaudimu gali keisti automobilio parametrus, pasirinkdamas vieną iš kelių galimų režimų: komfortišką, automatinį, dinamišką (sportinį), asmeninį (tik jeigu automobilyje yra MMI arba aukštesnės klasės automagnetola) ar taupųjį.

Pasirinkus taupųjį režimą, S tronic automatinė transmisija, aukštos klasės oro kondicionierius, paprastas arba adaptyviais tempomatas ir adaptyvinė žibintų valdymo sistema veikia ne optimaliais arba komfortiškais, bet maksimalų degalų taupymą užtikrinančiais režimais. Važiuojant taupiuoju režimu, vairuotojui kiekvieną kartą nukėlus koją nuo akceleratoriaus pedalo S tronic automatinė transmisija įjungia važiavimo autorotacijos pagalba režimą.

Jeigu jeigu automobilyje yra MMI arba aukštesnės klasės automagnetola arba navigacinė sistema su lietimui jautriu valdymo ekranu, vairuotojas gali užprogramuoti asmeninį režimą savo nuožiūra suderindamas aukščiau paminėtų sistemų parametrus.

Audi S3 kėbulas

Audi gamintojai pelnytai laikomi lengvo lydinio kėbulų gamybos lyderiais. Naujojo Audi S3 konstrukcijoje gausiai naudojamas aliuminis ir lengvi plieno lydiniai, todėl automobilis be vairuotojo sveria tik 1395 kg. Šis rodiklis - vienas geriausių savo klasėje. Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, naujasis Audi S3 sveria net 60 kg mažiau. Iš to skaičiaus vien tik nedažytas automobilio kėbulas „sutaupo“ net 28 kg lyginant su ankstesnės kartos modeliu. Daugiausia aliuminio dalių sukoncentruota priekinėje automobilio dalyje.

S3 trijų durų kėbulas labai standus, atsparus smūgiams ir užtikrina puikią garso izoliaciją. Važiuojant kylantį vėjo gausmą puikiai slopina ypač gera garso izoliacija pasižymintis priekinis stiklas. Automobilio oro pasipriešinimo koeficientas - tik 0.33. Automobilio matmenys: ilgis – 4254 mm, plotis – 1777 mm, aukštis – 1434 mm. Ratų bazė – 2595 mm, t.y., 17 mm didesnė, nei pirmtako.

Audi S3 eksterjeras

Audi S3 - tvirtasi suręstas veržlios išvaizdos 3 durų hečbekas. Sportišką įvaizdį aktyviai formuoja žemas variklio gaubtas, po langais nutiesta vadinamoji tornado linija ir įstrižai nurėžtas masyvus trečiasis statramstis. Žibintų blokuose sumontuoti xenon plus tipo ksenoniniai žibintai ir LED dienos šviesos lemputės (visi šie žibintai - bazinio komplekto dalis). Galinių žibintų blokuose su adaptyviniais stabdymo žibintais visi šviesos šaltiniai sudaryti iš LED diodų.

Adaptyviniai ksenoniniai žibintai su pasukamais segmentais, šviečiančiais posūkio kryptimi. Žibintai sujungti su navigacine sistema ir jai veikiant pritaiko apšvietimą prie geografinių sąlygų. Yra funkcijos „miestas“, „užmiestis“, „greitkelis“ ir pan. Be to, yra specialios sankryžų ir lankytinų turistinių objektų apšvietimo funkcijos. Jeigu automobilyje yra priekinė vaizdo kamera, žibintai sklandžiai ir beveik nepastebimai suderina švietimo parametrus maksimaliam patomumui ir eismo saugumui užtikrinti.

Vietoje ksenoninių priekinių žibintų galima papildomai užsisakyti LED žibintus. Anksčiau tokia galimybė buvo tik aukštesnės klasės automobiliuose. Artimųjų šviesų spindulį formuoja 9 LED diodai, o tolimųjų - 10 LED diodų.

Priekinėje Audi S3 dalyje dėmesį patraukia atpažįstamos, tačiau šiek tiek veržlesnio dizaino single frame tipo radiatoriaus grotelės. Naujoviškas buferis su dviem oro įleidimo kiaurymėmis atrodo taip pat sportiškai.

Audi S3 interjeras

Salonas atrodo taip pat sportiškai. Prietaisų skydas uždengtas masyviu „snapeliu“ . Šalia prietaisų skydelio esančios įdomiai įrėmintos apvalios oro įleidimo kiaurymės suformuoja savotišką centrinį akcentą. Visos rodmenų skalės aiškios ir puikiai įžiūrimos. Salonas pasižymi erdvumu, o bagažinė - talpumu. Bagažinės tūris – 365 l. Nulenkus galinių sėdynių atlošą kroviniams skirta erdvė padidėja iki 1100 litrų.

Rodmenų skalės pilkos, rodyklės – baltos. Šalia įprastų rodmenų skalių prietaisų skyde yra unikalus matuoklis – įpurškimo slėgio indikatorius. Borto kompiuterio informacinė sistema pasižymi funkcionalumu, įskaitant specialią sistemą, atpažįstančią, kai vairuotojas yra pavargęs ir teikiančią rekomendaciją pailsėti generuojant apie nuovargį įspėjantį garsinį signalą.

Įjungus uždegimą iš specialios kiaurymės pakyla lietimui jautrus daugiafunkcinis ekranas (jeigu automobilyje yra MMI arba aukštesnės klasės automagnetola). Papildomas daugiafunkcinis oda aptrauktas sportinis vairaratis su plokščia apatine dalimi. Modeliuose su S tronic automatizuota transmisija ant vairo yra pavarų perjungimo svirtelės. Pedalų ir atramos kojoms paviršiai pagaminti iš šiurkštinto aliuminio.

Priekinės sėdynės sportinės, naujo dizaino. Galima rinktis vieną iš trijų įdomių sėdynių apmušalų variantų, kuriuos sudaro skirtingų odos rūšių arba odos ir audinio deriniai. Papildomai galima užsakyti šviesios spalvos sportines sėdynes su integruotomis galvos atramomis.

Visas S3 salonas, įskaitant lubų dangą, juodos spalvos. Papildomai galima užsisakyti išskirtinį Audi juodos ir raudonos spalvų derinį. Durelių slenksčiai, vairas, prietaisų skydelis ir pavarų perjungimo svirtis (jeigu yra) papuošti S logotipais.

Liukso klasės dviejų zonų oro kondicionierius ir bagažinės paketas – standartinės įrangos komponentai.

Audi S3 įranga

Už papildomą mokestį Audi S3 vairuotojui prieinamos visos Audi connect paslaugos, užtikrinančios vairuotojo, keleivių ir automobilio sistemų prieigą prie interneto bei junglumą su eismo infrastruktūros įranga bei kitais automobiliais. Net ir neužsakius šių paslaugų, vairuotojui padės daugybė išmanių vairavimo pagalbininkų, daugelis iš kurių iki šiol buvo diegiami tik aukštesnės klasės automobiliuose, o kelionėje ir automobiliui stovint liūdėti neleis įspūdingas multiterpės pramogų kompleksas.

Visos Audi multiterpės pramogos valdomos navigacinės sistemos MMI navigation plus lietimui jautriu ekranu su pakėlimo/nuleidimo mechanizmu, kuris iškelia ekraną iš ertmės prietaisų skydelyje ir nuleidžia, kai nereikalingas. Dalį pramogų valdymo funkcijų atlieka tarp priekinių sėdynių esančiame valdymo skydelyje įrengtas daugiafunkcinis valdiklis. Junglumą užtikrina Audi Phone Box –išmani mobiliojo telefono paruoša, patogiai prijungianti prijungti vairuotojo ir keleivių mobiliuosius telefonus prie automobilio informacinių sistemų tinklo, aukštos kokybės garsą atkuria Bang & Olufsen garsiakalbių sistema su LED lemputėmis, įdomiai apšviečiančiomis durelėse įrengtus garsiakalbius.

Daugelis Audi S3 įdiegtų vairavimo pagalbininkų iki šiol buvo montuojami tik aukštesnės klasės automobiliuose. Adaptyvinis tempomatas – ko gero svarbiausia vairuoti padedanti pagalbinė sistema. Prie jos prijungta arba su ja sąveikauja daug kitos saugos ir funkcinės įrangos. Pavyzdžiui, – vadinamoji kritinių situacijų įspėjimo sistema pre sense front. Priekiniame bamperyje įmontuoti šios sistemos jutikliai nuolat stebi erdvę priešais automobilį, ir, važiuojant nedideliu greičiu (iki 30 km/val.), gali automatiškai pilnai sustabdyti automobilį ir taip padėti išvengti pavojingos situacijos.

Be to Audi S3 vairavimo pagalbininkų sąraše yra persirikiavimo pagalbininkas, padedantis saugiai manevruoti keičiant eismo juostą ir važiavimo savo juostoje pagalbininkas, apsaugantis nuo nepageidaujamo išvažiavimo į kitą eismo juostą, adaptyvinė apšvietimo sistema (leidžianti reguliuoti šviesos spindulio ilgį), daugiafunkcinis uždegimo raktelis ir panoraminis stoglangis.

Prekyba naujuoju Audi S3 prasidės 2013 m. pradžioje. Bazinės komplektacijos automobilio kaina Vokietijoje - 38,900€.