Naujasis Audi A3 Sportback 2013

2012-09-20

Gamintojo nuotrauka
Naujasis Audi A3 Sportback 2013
  • Penkių durų kėbulas ir 1220 litrų tūrio bagažinė
  • Pažangios Audi variklių technologijos - dar mažesnė CO2 tarša
  • Iki šiol tik į aukštesnių klasių automobilius montuoti pažangūs vairuotojo pagalbininkai – dabar jau ir kompaktinės klasės Audi A3

Šiuolaikiškas, veržlus, universalus - toks yra šiuo metu visuomenei pristatomas naujosios kartos Audi A3 Sportback. Kompaktinės klasės penkių durų modelis su erdve bagažine stebina lengvo lydinio konstrukcijų gausa. Prisiminkime, iki šiol tokios konstrukcijos buvo naudojamos tik lenktyniniuose, ir ribotai – aukščiausios klasės automobiliuose... Žavi galingais ir ekonomiškais varikliais… Džiugina išmanių vairavimo pagalbininkų ir įmantrių elektroninių pramogų gausa…

Audi A3 Eksterjeras

Iš pirmo žvilgsnio naujosios kartos Audi A3 Sportback kėbulas atrodo ilgas ir plonas. Tokios proporcijos nebūdingos kompaktinei klasei, todėl traukia žvilgsnį ir kelia nuostabą. Matmenys: ilgis - 4130 mm, plotis - 1780 mm, aukštis - 1425 mm, ratų bazė - 2636. Penkių durų kėbulo ratų bazė yra 35 mm ilgesnė, nei trijų durų versijos.

Klasikinės trijų langų koncepcijos šoninis dizainas - lakoniškas ir solidus. Žvelgiant iš priekio, pagrindiniu akcentu išsiskiria tamsiai pilkos spalvos vienalytės single-frame stiliaus radiatoriaus grotelės su nukirstais, užapvalintais kampais, į kuriuos savo vidine briauna remiasi kampuotos formos priekinių žibintų blokai. Juose sumontuoti įprasti šiuolaikiniai žibintai. Už papildomą mokestį Audi teikia galimybę įprastus žibintus pakeisti Xenon Plus tipo ksenoniniais su LED dienos šviesos lemputėmis. Vėliau asortimentą papildys ir pagrindinių šviesų LED žibintai. Apatinėje automobilio priekio dalyje į radiatoriaus groteles remiasi dvi didelės elegantiškai įrėmintos oro įsiurbimo kiaurymės, pabrėžiančios po variklio gaubtu montuojamų variklių galią.

A3 Sportback kėbulas gali būti nudažytas viena iš 13 spalvų – 3 paprastos, 8 metaliko ir dvi perlamutro spalvos. Papildomas blizgesį suteikiančių akcentų paketas įrėmina langus blizgančiais metalo spalvos rėmeliais (Ambiente komplektacijoje šis paketas – bazinės įrangos dalis). Pageidaujantys dar veržlesnės išvaizdos, gali užsisakyti S line sportinį paketą arba S line puošybos paketą

Itin lengvas Audi A3 kėbulas

Neseniai Audi įdiegė ypač lengvų kėbulų kūrimo ir gamybos koncepciją. Audi A3 Sportback – vienas iš pirmųjų šiais principais gaminamų automobilių. Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, Audi A3 Sportback net 90 kg lengvesnis. Audi A3 Sportback 1.4 TFSI svoris (be vairuotojo) - tik 1205 kg. Audi gamintojai visuomet buvo lengvų kėbulų gamybos lyderiai. Audi A3 Sportback – pirmasis kompaktinės klasės automobilis su nešančiaisiais lengvo lydinio kėbulo elementais. Jis užduoda konkurentams sunkiai įveikiamus klasės standartus.

Automobilio salono erdvė suformuota iš labai lengvų, bet tvirtų plieno lydinių. Iš įprasto plieno pagamintas keleivių salono rėmas būtų net 37 kg sunkesnis. Daugelis kitų kėbulo dalių taip pat pagaminta iš ypač stiprių plieno lydinių. Variklio gaubtas, sparnai, po buferiu esanti sija ir priekinės ašies porėmis - aliumininiai. Kartu visos šios dalys yra net 12 kg lengvesnės už įprastas ir užtikrina geresnį automobilio svorio paskirstymą tarp ašių.

Audi A3 Interjeras

A3 Sportback salonas žavi lakoniška elegancija. Centrinis prietaisų skydo elementas – MMI sistemos ekranas su elektriniu pakėlimo/nuleidimo mechanizmu (tiekiamas tik kartu su MMI arba aukštesnės klasės automagnetola). Į akis krinta ir aukštos vairuotojo bei priekinio keleivio kelių atramos. Elektromechaninis stabdys valdomas ne svirtimi, kaip įprasta, o mygtuku. Iki šiol toks techninis sprendimas buvo taikomas tik aukštesnės klasės automobiliuose.

Vairas - labai elegantiškas. Priklausomai nuo komplektacijos, vairaratis gali būti trijų arba keturių stipinų, su išgaubta arba plokščia apatine dalimi, su daugiafunkcinėmis valdymo priemonėmis ir pavarų perjungimo svirtelėmis. Naujoviškos konstrukcijos priekinės sėdynės užtikrina patogią ir teisingą laikyseną. Papildomai galima užsisakyti sportines sėdynes (Ambition komplektacijoje – bazinės įrangos dalis).

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, naujojo A3 Sportback ratų bazė yra 58 mm ilgesnė, todėl atsirado daugiau vietos ant galinės sėdynės sėdintiems keleiviams. Daugiau erdvės tiek kojų, tiek galvos aukštyje. Visą saloną juosia ir puošia iškilūs dekoratyviniai intarpai, kurie gali būti metaliniai „Mistral“ arba 3D stiliaus „Optic“ (Ambiente komplektacijoje – bazinės įrangos dalis)

A3 Sportback komplektacijoje Attraction salonas yra juodos arba titano pilkumo spalvos. Ambition komplektacijos salonas arba visiškai juodos spalvos, arba su sidabro, arba mėlynos, arba geltonos su kontrastingos spalvos elementais. Pageidaujantiems jaunatviškai ryškaus salono, rekomenduojame rinktis oranžinių tonų spalvų derinį Capri Orange. Pasirinkusieji prabangią komplektaciją Ambiente, gali rinktis neapdirbtos vilnos pilkumo arba kaštonų rudumo interjerą.

Apmušalų medžiaga taip pat suteikia plačias salono suasmeninimo galimybes. Attraktion ir Ambition komplektacijose sėdynės standartiškai aptrauktos medžiaga. Standartinės Ambiente komplektacijos sėdynės aptrauktos įdomiu audinio ir dirbtinės odos deriniu. Pageidaujantys daugiau prabangos gali užsisakyti įvairių tipų natūralia oda arba jos deriniais aptrauktas įprasto tipo arba sportines (jeigu komplektuojama) sėdynes.

Pasirinkę Ambition komplektaciją, turi galimybę pasirinkimą papildyti sportiniu S line apdailos paketu, suteikiančiu įprastam Audi A3 Sportback galingesnės sportinės S serijos modifikacijos bruožų. Pasirinkus šį paketą, sportinės sėdynės aptrauktos natūralios odos ir Biathlon audinio deriniu. Visi odiniai automobilio salono elementai apsiūlėjami kontrastingos sidabro spalvos siūlėmis. Ant salono grindų puikuojasi sportinio Audi S3 kilimėliai. Saloną puošia aliuminio arba juodos spalvos dekoratyviniai intarpai. Minėto paketo sąraše taip pat yra perforuota oda aptraukta pavarų perjungimo svirties rankena ir išskirtinio dizaino odinis sportinis vairaratis.

Standartinės bagažinės tūris - 380 litrų. Nulenkus galinių sėdynių atlošus, bagažinės talpumas padidėja net iki 1220 litrų. Bagažinėje yra specialus įdėklas, suformuojantis visiškai lygias jos grindis. Atstumas tarp galinių ratų arkų - 100 cm. Minėtą bagažinės įdėklą galima įstatyti dviejuose lygiuose. Kiekvieno lygio kreipiamosios ir atramėlės pažymėtos mažomis LED lemputėmis. Galinės sėdynės atlošas gali būti sulankstomas asimetriškai, santykiu 60:40. Standartinėje bagažinės komplektacijoje yra kabliukai pirkinių krepšeliams ir nedidelės krovinių tvirtinimo ąselės. Papildomai galima užsisakyti apverčiamą bagažinės kilimėlį ir bagažinės paketą, suteikiantį galimybę hečbeko bagažinėje transportuoti į specialų krepšį supakuotas slides arba snieglentę.

Audi A3 Varikliai

Šiuo metu Audi A3 Sportback gali būti komplektuojamas vienu iš keleto benzininių TFSI dyzelinių TDI variklių. Vėliau variklių asortimentą papildys du dyzeliniai ir dar vienas benzininis jėgos agregatas. Visuose varikliuose įdiegta daug variklio darbo efektyvumą didinančių technologijų: tiesioginis įpurškimas, turbinos, ypač naujoviška temperatūrų valdymo technologija ir strart-stop sistema. Lyginant su praėjusios kartos modeliu, naujojo Audi A3 degalų sąnaudos vidutiniškai 10 procentų mažesnės.

1.6 TDI – vienas iš energetiškai efektyviausių variklių. Tai sumažinta trintimi pasižymintis kompaktiškas dyzelinis agregatas, 100 km kelio naudojantis vidutiniškai 3,8 litro dyzelino (išmatuota modelyje su mechanine pavarų dėže). Šios sąnaudos atitinka 99 g/km CO2 išmetimą. Su šiuo varikliu Audi A3 Sportback nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 10.9 s ir išvysto iki 194 km/val. greitį.

Asortimente yra ir du visiškai nauji 2.0 TDI varikliai – 110 kW (150 AG) ir 135 kW (184 AG) galios. Žemiau pateikiami parametrai buvo išmatuoti modelyje su mechanine pavarų dėže ir priekiniais varomaisiais ratais.

A3 Sportback su 110 kW (150 AG) pajėgumo varikliu išvysto iki 320 Nm sukimo momentą ir suteikia automobiliui galimybę nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per 8.4 sek bei pasiekti maksimalų 213 km/val. greitį. Vidutinės degalų sąnaudos - 4,2 l dyzelino 100 km kelio, vidutinė CO2 tarša – 108 g/ km.

A3 Sportback su galingesniuoju - 135 kW (184 AG) galios 2.0 TDI varikliu išvysto iki 380 Nm sukimo momentą ir leidžia automobiliui nuo 0 iki 100 km/val įsibėgėti per 7.4 sek. bei pasiekti maksimalų 232 km/val. greitį. Vidutinės degalų sąnaudos - 4,3 l dyzelino 100 km kelio, vidutinė CO2 tarša – 111 g/ km.

Šiek tiek vėliau variklių gamą papildys 1.2 TFSI variklis su iš aliuminio nulietu cilindrų bloku, pasižymintis mažesniu svoriu ir sumažinta trintimi. Jis išvysto iki 77 kW (105 AG) galią ir 175 Nm maksimalų sukimo momentą. Su šiuo varikliu ir automatizuota S tronic transmisija Audi A3 Sportback nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 10,7 sek. ir išvysto maksimalų 193 km/val. greitį, o jo vidutinės degalų sąnaudos – 4,9 l benzino 100 km kelio, o CO2 tarša - 114 g/ km.

Naujasis 1.4 TFSI variklis, kuris taip pat montuojamas po A3 Sportback variklio gaubtu, irgi turi aliumininį cilindrų bloką ir sveria tik 107 kg, t.y., 21 kg mažiau, nei toks pat ankstesnės kartos variklis. Jis išvysto iki 90 kW (122 AG) pajėgumą ir 200 Nm sukimo momentą. Su šiuo varikliu naujasis Audi A3 Sportback 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,3 sek. ir išvysto maksimalų 203 km/val. greitį. Vidutinės degalų sąnaudos – 5,3 l benzino 100 km kelio, o CO2 tarša - 123 g/ km.

Su kitu, kiek vėliau pasirodysiančiu, taip pat 1.4 TFSI varikliu, A3 Sportback išvystys 103 kW (140 AG) pajėgumą ir pasieks 250 Nm sukimo momentą. Vidutinės degalų sąnaudos - 4,7 l benzino 100 km kelio, vidutinė CO2 tarša – 110 g/ km. Standartinis sprintas iš vietos iki 100 km/val. truks 8,4 sek., o maksimalus greitis – iki 213 km/val. (išbandyta automobiliu su mechanine pavarų dėže). Išskirtinė šio modernaus variklio savybė - sistema „cilindrai pagal pareikalavimą” (angl.: COD – Cylinder On Demand). Varikliui veikiant nedidele apkrova ir nedidelėmis apsukomis, ši sistema išjungia antrąjį ir trečiąjį cilindrus, taip užtikrindama tolygesnį nedidelės galios paskirstymą ir sumažindama degalų sąnaudas. Taigi, su šeimyninio kompakto degalų sąnaudomis užtikrinami pakankamai sportiški rezultatai.

Naujasis 132 kW (180 AG) ir iki 250 Nm sukimo momento 1.8 TFSI – galingiausias šio asortimento benzininis variklis. Su juo automobilis nuo 0 iki 100 km/val. spurtuoja per 7,3 sek. ir išvysto 232 km/val. maksimalų greitį, 100 km kelio sunaudoja 5,6 l benzino ir į aplinką išmeta po 130 g CO2 kiekvienam kilometrui kelio (išmatuota modelyje su automatizuota S tronic transmisija).

Šiame variklyje pritaikyta daug techninių naujovių: kartu naudojamas FSI tiesioginis įpurškimas ir netiesioginis įpurškimas. Be to įdiegta firminė vožtuvų pakėlimo sistema Audi Valvelift, pagal poreikį reguliuojanti vožtuvų pakėlimo aukštį. Išmetimo kolektorius integruotas cilindrų bloko galvutėje. Toks sprendimas buvo pritaikytas ir jau pasiteisino mažesnės galios TFSI varikliuose.

Audi gamintojai nuolat tobulina variklius ir plečia visiems modeliams skirtų variklių asortimentą, kuris papildomas ne tik didesnės galios, arba priešingai – ekonomiškesniais ir/arba mažesnės taršos motorais, bet ir dažnai išplečiamas visiškai naujoviškų jėgainių rūšimis. Pavyzdžiui, 2013 metais įprasto Audi A3 Sportback variklių asortimente atsiras ypač dinamiškas Audi S3 modelio variklis, o taip pat unikalus 81 kW (110 AG) galios modifikuotų suspaustų dujų (TCNG) variklis, varomas specialios formulės suspaustomis dujomis Audi e-gas, kurias iš pradžių tieks pačios Audi bendrovės turimi naftos perdirbimo pajėgumai. Jau dabar atlikti testai rodo, kad Audi A3 Sportback su šiuo varikliu į aplinką išmeta tik 30 g CO2 vienam kilometrui kelio. 2014 metais penkių durų A3 bus galima rinktis ir su galingu hibridiniu varikliu.

Audi A3 Pavaros mechanizmas

Visi bazinės komplektacijos varikliai tiekiami su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže. Pageidaujantys daugiau komforto, bet kurį variklį gali komplektuoti 6 arba 7 laipsnių automatizuota S tronic transmisija su DSG pavarų dėže.

Automatizuotos S tronic transmisijos atveju pavaros gali būti perjungiamos papildomomis ant vairo esančiomis svirtelėmis arba specialiu jungikliu. Pasirinkus automatinį S režimą, variklis veikia aukštesnėmis pavaromis, kai tuo tarpu įprastas D automatinis režimas užtikrina už vienetą mažesnius perdavimo santykius. Užsisakius papildomą Audi Drive select sistemą (kuri Ambition komplektacijoje yra standartinės įrangos sąraše), S tronic transmisijoje būna įdiegta unikali degalus taupanti važiavimo autorotacijos pagalba funkcija.

Visi automobiliai, kuriuose montuojami iki 103 kW (140 AG) pajėgumo varikliai, turi tik priekinių varomųjų ratų pavarą. Su galingesniais - 1.8 TFSI ir 2.0 TDI varikliais - papildomai galima užsakyti ir nuolatinę visų ratų pavarą Quattro. Naujajame modelyje montuojama patobulinta Quattro versija, kurios agregatai sveria mažiau, o judesį tiltams perskirsto dar greičiau, nei ankstesnės kartos A3 Quattro.

Audi A3 Važiuoklė

Audi A3 Sportback važiuoklė dar tobulesnė ir geriau subalansuota nei ankstesnės kartos modelyje. Lyginant su ankstesniu Audi A3, priekinė ašis perstumta pirmyn 40 mm, tuo sumažinant priekinę iškyšą. Visi varikliai montuojami ne tiesiai, bet pasvirę 12 laipsnių atgal, o išmetimo galas nukreiptas į variklio skyriaus skiriamąją sienelę. Šis techninis sprendimas - neseniai įdiegtos MQB modulinės gamybos platformos rezultatas.

Audi A3 Sportback priekinė ašis - McPherson konstrukcijos. Visame priekiniame tilte gausiai naudojami iš aliuminio pagaminti elementai. Amortizatoriai ir spyruoklės pritvirtintos atskirai. Pagal pageidavimą gali būti sumontuota viena iš dviejų sportinių važiuoklių, kurios automobilio prošvaisą padidina atitinkamai 15 arba 25 mm.

15,3:1 stiprinimo santykiu veikiantis elektromechaninis vairo stiprintuvas yra labai tikslus ir jautrus. Važiuojant tiesiai jis visiškai nenaudoja elektros energijos, tuo svariai prisidėdamas prie bendro energijos taupymo ir aplinkos tausojimo. Kartu su vairo stiprintuvu vairuoti padeda ir daug kitų vairavimo pagalbininkų: parkavimo, persirikiavimo, važiavimo savo eismo juostoje pagalbininkai ir pan. Posūkio skersmuo – tik 10,9 m.

Priklausomai nuo komplektacijos, A3 Sportback tiekiamas su 16 arba 17 colių ratlankiais. Už papildomą mokestį galima užsisakyti išskirtinio dizaino 18 colių ratlankius.

Galingi stabdžiai užtikrina puikų stabdymą. Priekinių stabdžių diskai – ventiliuojami. ESC elektroninio stabilumo paketo sudėtyje yra specialus antipraslydimo diferencialas, užtikrinantis automobilio stabilumą posūkyje. Jeigu darant posūkį kuris nors ratas praranda sukibimą su keliu ir pradeda prasisukti, tuomet jis pristabdomas, taip užtikrinant viso automobilio stabilumą. Elektromechaninis stovėjimo stabdys gali būti komplektuojamas priemonėmis, leidžiančiomis parkuoti automobilį ant šlaito ir saugiai pajudėti iš tokios padėties.

Audi drive select sistema (Ambition komplektacijoje – bazinės įrangos dalis) įspūdingai papildo vairavimo procesą naujomis patirtimis. Šios sistemos pagalba vairuotojas vienu mygtuko paspaudimu gali keisti automobilio parametrus, pasirinkdamas vieną iš kelių galimų režimų:komfortišką, automatinį, dinamišką (sportinį), asmeninį ar taupųjį. Kiekvienas režimas – sudėtingas daugelio automobilių sistemų (akceleratoriaus, automatinės transmisijos, vairo stiprintuvo) parametrų kompleksas. Priklausomai nuo automobilio komplektacijos, režimą sudarančiame komplekse gali būti įtraukti ir oro kondicionieriaus, adaptyvinės apšvietimo sistemos bei adaptyvinio tempomato parametrai. Pastarosios sistemos ypač svarbios taupiajam režimui, kai visos automobilio sitemos optimizuojamos važiavimui minimaliomis degalų sąnaudomis.

Kita įspūdinga už papildomą mokestį tiekiama technologija, beje, taip pat prieinama per Audi drive select sistemą – elektromagnetinė amortizatorių standumo reguliavimo sistema Audi magnetic ride. Ši sistema leidžia pasirinkti amortizatorių standumą pagal važiavimo pobūdį ar vairuotojo pomėgius. Galima rinktis sportinį arba komfortišką režimą. Pasirinkus sportinį režimą, automobilio prošvaisa sumažinama 15 mm. Be to, ši sistema yra adaptyvinė, t.y., amortizatorių standumo parametrai yra nuolat stebimi jutiklių ir automatiškai priderinami prie kelio dangos ir eismo sąlygų.

Audi A3 multiterpės pramogos

Audi A3 Sportback elektroninių pramogų šerdis – modulinė informacinių pramogų platforma (MIB), ne tik siūlanti aukščiausios klasės pramogas, bet ir užtikrinanti puikią ateities informacinių bei pramogų sistemų bei technologijų integraciją.

MMI sistemos borto kompiuteryje yra vadinamoji MMX (MMX: Multi-Media eXtension – multiterpės išplėtimas) plokštė su ypač sparčiu Nvidia Tegra 2 šeimynos procesoriumi T-20, įgalinančiu sklandžiai apdoroti 3D vaizdo medžiagą, valdyti interneto ryšio, balso komandų, įrašų atkūrimo, navigacijos ir telefono funkcijas.

Visos informacinės ir pramoginės funkcijos valdomos 5,8 arba 7 colių lietimui jautriu ekranu su pakėlimo/nuleidimo mechanizmu, kuris iškelia ekraną iš ertmės prietaisų skydelyje ir nuleidžia, kai nereikalingas. Šis tvirtame magnio lydinio korpuse patalpintas ekranas stilingais aliuminio rėmeliais – dar vienas įspūdingas automobilio salono dekoratyvinis ir funkcinis akcentas.

Audi specialistai neužmiršo ir tarp priekinių sėdynių esančio valdymo skydelio. Čia šalia kitų valdymo priemonių ir svirčių patogiai išdėstyti kai kurių valdymo priemonių jungikliai, skirti pavyzdžiui, navigacinės sistemos, mobiliojo telefono, radijo imtuvo ir įrašų grotuvo valdymui. Kartu su aukščiausios klasės navigacine sistema MMI navigation plus šioje vietoje įrengiamas daugiafunkcinis valdiklis, pasižymintis spaudimo, sukimo ir sensorinio valdymo galimybėmis (t.y., priklausomai nuo valdomos funkcijos, valdiklį galima paliesti, pasukti arba paspausti). Šis techninis sprendimas į Audi A3 Sportback atkeliavo iš aukštesnės klasės modelių. Naudodamasis juo, vairuotojas gali saugiai ir patogiai įvesti reikiamą informaciją – surinkti telefono numerį, pasirinkti ekrano meniu punktą, įjungti pageidaujamą įrašą, užduoti navigacinę komandą ir pan.

Audi A3 Sportback bazinėje komplektacijoje tiekiamas su Audi automagnetola. Vietoj jos papildomai galima užsisakyti MMI automagnetolą su borto kompiuterio valdymo priemonėmis ir 5.8 colių sistemos ekranu su elektriniu pakėlimo/nuleidimo mechanizmu. Šią automagnetolą galima papildyti atskirai užsakomu junglumo paketu, kurį sudaro nešiojamo ausinuko (t.y., išorinio garso signalo) prijungimo jungtis, Bluetooth sąsaja ir navigacinės sistemos paruoša.

MMI automagnetolą lengva transformuoti į navigacinę sistemą. Tereikia užsisakyti navigacines funkcijas perkant automobilį arba vėliau įsigyti SD kortelę su navigacine programine įranga.

Audi connect

Audi A3 Sportback vairuotojui prieinamos visos Audi connect funkcijos ir paslaugos, užtikrinančios vairuotojo, keleivių ir automobilio sistemų prieigą prie Interneto bei junglumą su eismo infrastruktūros įranga bei kitais automobiliais. Norint naudotis šiomis paslaugomis, automobilyje turi būti įdiegtas mobilusis telefonas su Bluetooth.

Prieigą prie interneto užtikrinantis automobilinis Bluetooth telefonas yra MMI navigacinės sistemos priedas. Jis UMTS kanalu prijungia automobilio sistemas prie interneto ir salone suformuoja belaidės WLAN prieigos tašką bei suteikia keleiviams galimybę savo turimais mobiliaisiais įrenginiais kelionės metu naršyti internete. Esant interneto ryšiui, vairuotojui taip pat suteikiama galimybė naudotis specializuotomis internetinėmis paslaugomis, tokiomis, kaip navigacija pagal Google Earth ir Street View vaizdus, kelionės tikslo POI peržiūra, Audi eismo sąlygų suvestinių priėmimas, muzikos internetu klausymasis naudojantis išmaniesiems telefonams skirta Audi programėle. Taip pat užtikrinama prieiga prie informacinių Audi paslaugų.

Audi A3 vairavimo pagalbininkai

Audi A3 Sportback įdiegta daug pažangių vairavimą lengvinančių sistemų – vairavimo pagalbininkų. Viena iš svarbiausių – Audi adaptyvinis tempomatas, padedantis saugiai ir patogiai važiuoti automobilių sraute (važiuojant iki 150 km/val. greičiu), laikantis saugios distancijos ir padeda vairuotojui stabdyti pažeidus saugų atstumą. Papildomai galima užsakyti greičio išplėtimą, kurio dėka adaptyvinis tempomatas veikia važiuojant iki 200 km/val. greičiu. Jeigu automobilio transmisija – automatizuota S tronic, adaptyvinis tempomatas gali užtikrinti pilnai automatinį važiavimą automobilių sraute nedideliais greičiais.

Dar keletas papildomai užsakomų vairavimo paglabininkų: persirikiavimo pagalbininkas padeda saugiai manevruoti keičiant eismo juostą. Važiavimo savo juostoje pagalbininkas apsaugo nuo nepageidaujamo išvažiavimo į kitą eismo juostą. Speciali vaizdo kamera seka ir atpažįsta kelio ženklus, ypač tuos, kuriais ribojamas greitis. Speciali borto kompiuterio sistema atpažįsta, kai vairuotojas yra pavargęs ir teikia rekomendaciją pailsėti generuodama apie nuovargį įspėjantį garsinį signalą.

Saugiai ir patogiai pastatyti automobilį padeda parkavimo pagalbininkas su 360° apžvalgos galimybe. Parkuojantis eismo krypties atžvilgiu lygiagrečiai arba įstrižai išdėstytose stovėjimo vietose, parkavimo pagalbininkas gali perimti vairavimo funkcijas ir padėti vairuotojui įvažiuoti į tokią stovėjimo vietą. Šioje sistemoje yra 12 ultragarsinių jutiklių, kurie nuolat seka aplink automobilį esančią erdvę ir aptinka kelyje pasitaikančias kliūtis. Šį parkavimo pagalbininką praturtina papildoma galinio vaizdo kamera.

Kita aukštos klasės saugos priemonė – vadinamoji kritinių situacijų įspėjimo sistema pre sense basic. Jos paskirtis – padėti išvengti kritinės situacijos arba bent jau sušvelninti padarinius. Audi A3 tapus nevaldomu, ši sistema įtempia saugos diržus ir uždaro langus bei stoglangį. Papildoma priekinė įspėjimo sistema pre sense front glaudžiai integruota į adaptyvinį tempomatą.

Priekiniame buferyje esantys jutikliai nuolat seka priešais automobilį esančią erdvę ir, atsiradus pavojui iš galo susidurti su priekyje važiuojančiu automobiliu, įspėja vairuotoją ir, esant reikalui, pradeda automatiškai stabdyti automobilį.

Važiuojant nedideliu greičiu (iki 30 km/val.), Audi pre sense sistema beveik pilnai sustabdo automobilį, t.y., panaudoja beveik pilną stabdymo jėgą. Jeigu susidūrimas neišvengiamas, suveikia vadinamasis daugybinio susidūrimo stabdys, leidžiantis išvengti nevaldomo automobilio riedėjimo ir galimų pakartotinių susidūrimų.