Audi kuria naujas elektromobilių gamybos platformas

2012-10-16

Gamintojo nuotrauka
Audi kuria naujas elektromobilių gamybos platformas

    Prieš trejus metus Audi bendrovė pradėjo plataus mąsto mokslinio tyrimo darbus, kurių tikslas - suformuoti esmines netolimos ateities elektromobilių gamybos prielaidas, sukurti tam reikalingą mokslinę-techninę bazę ir suprojektuoti serijinės gamybos elektromobilių platformą bei iš buitinio elektros tinklo įkraunamo hibridinio automobilio pavaros mechanizmą.

    Šiems darbams atlikti 2009 m. spalio 1 d. buvo sukurta bendrovė Audi Electronics Venture GmbH (AEV).

    Siekdama šių tikslų AEV aktyviai bendradarbiavo su vienu iš stambiausių automobilių komponentų tiekėjų - Bosh koncerno bendrovėmis Robert Bosch GmbH ir Bosch Engineering GmbH, o taip pat su Aacheno universitetui priklausančiais Automobilių inžinerijos institutu (IKA), Elektros variklių ir pavaros mechanizmų mokslinio tyrimo institutu (ISEA), Elektros mašinų mokslinio tyrimo institutu (IEM).

    Plačios apimties mokslinių tyrimų programose taip pat dalyvavo Miuncheno technologijos, Drezdeno, Ilmenau ir Hanoverio Leibnico universitetai bei Fraunhoferio institutų susivienijimui priklausantys IESE ir IISB institutai.

    Komercinės pakraipos mokslinių tyrimų bendruomenę atstovavo Acheno mieste įsikūrusi bendrovė Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen mbH.

    Bendras mokslinių tyrimų ir konstravimo darbų biudžetas - 36 mln. eurų, iš kurių 23 mln. eurų suteikė Vokietijos Mokslo ir švietimo ministerija. Dabar, po 3 metų nuo veiklos pradžios, darbai yra jau finišo tiesiojoje, sukurti keli kasdieninei eksploatacijai tinkami skirtingų technologijų aukštos įtampos akumuliatoriai ir universali elektromobilių platforma, ant kurios galima gaminti skirtingų klasių, tipų ir kėbulų formų elektra varomas transporto priemones.

    Šiuo metu kol kas egzistuoja sportiniams elektromobiliams skirtas platformos porūšis „e Sport” ir jo pagrindu pagamintas sportinių superautomobilių klasei priskirtinas prototipas Audi F 12, iš išvaizdos panašus į pastaraisiais metais lenktynių laurus nuolat skinantį Audi R8.

    Dabar sparčiai dirbama prie platformos adaptavimo mieste labiau įprastiems automobiliams.

    Esmine šio projekto užduotimi buvo sukurti aukštos įtampos akumuliatorių. Eksperimentinio automobilio F12 elektros jėgainę sudaro du atskiri blokai, kurių bendra galia 38 kWh. Kiekvieną bloką (elementų bateriją) sudaro 200 makrogardelių, kurių sienelės yra pakreiptos.Todėl avarijos atveju jos turi rezervą, kuriuo gali santykinai saugiai deformuotis arba pasislinkti viena kitos atžvilgiu. O baterijoje esančios tvirtos aliuminio pertvaros ir išorinės sienelės gali saugiai absorbuoti didžiąją dalį susidūrimo smūgio energijos. Ši naujoviška akumuliatoriaus saugumo sistema jau pasiteisino. Bandymų metu įrodyta, kad akumuliatoriaus saugumas pavojingai nepažeidžiamas net kai automobilis iš šono perveriamas strypu.

    Eksperimentinis Audi F12 varomas trimis skirtingais elektros varikliais, kurių kiekvieną galima atskirai valdyti. Važiuojant lėtai, veikia tik sinchroninis priekinės ašies variklis. Važiuojant didesniu greičiu, įsijungia du asinchroniniai galinės ašies varikliai. Bendras visų 3 variklių maksimalus sukimo momentas - iki 550 Nm, bendra galia - 150 kW (204 AG). Taigi, atskirų abiejuose tiltuose esančių variklių dėka, e Sport platformos transporto priemonė yra ne kas kita, kaip vien tik elektra varomas elektromobilis su visų ratų pavara.

    Kita inovacija - komutuojama aukštos įtampos elektros sistema. Abu akumuliatorių blokai gali tiekti skirtingą elektros įtampą - 144 arba 216 V ir nepriklausomai vienas nuo kito. Važiuojant nepilna apkrova, bendra tiekiama įtampa yra maždaug 200V. Atsiradus galios arba greičio poreikiui, įtampa gali būti padidinta iki 440V. Įtampos vienodinimo ir valdymo funkcijas atlieka specialus pastoviosios srovės DC/DC konverteris.

    Modelyje F12 įdiegtas efektyvus šilumos siurblys ir pažangi pavaros mechanizmo bei salono temperatūros valdymo sistema. Pavaros mechanizmo ir elektros sistemos generuojama šiluma yra efektyviai paskirstoma ir net gali būti tam tikrą laiką kaupiama, taigi sekantį kartą pradedant važiuoti vėsiu oru, salono šildymui sunaudojama mažiau elektros energijos.

    Pavarų (P, R, N ir D) pasirinkimas atliekamas ant centrinio tunelio esančiais mygtukais. kitos funkcijos valdomos ant prietaisų skydelio pritvirtintu nuimamu planšetiniu kompiuteriu. pats prietaisų skydelis aukštos raiškos, su programuojama vartotojo sąsaja.