Audi A3 sedanas arba šuolis į naują rinkos segmentą

2013-03-27

Gamintojo nuotrauka
Audi A3 sedanas arba šuolis į naują rinkos segmentą

    Pristatydama sedaną Audi A3 bendrovė žengia į kompaktiškų sedanų segmentą. Audi inžinierių ir marketingo specialistų nuomone naujasis keturių durų sedanas perima visas geriausias Audi A3 hečbeko savybes – veržlų dizainą, kompaktiškų gabaritų kėbulą, gausias aliuminines konstrukcijas ir jų dėka nedidelę automobilio masę, gausią ekonomiškų variklių šeimyną, šiuolaikinę automobilio elektroniką, pažangius vairuotojo pagalbininkus ir pagaliau aukščiausios klasės informacines bei multiterpės pramogas. Galingiausias Audi A3 sedanų šeimynos atstovas – Audi S3 Sedan komplektuojamas net 221 kW (300 AG) pajėgumo varikliu.

    Audi A3 Eksterjeras

    Audi A3 sedanas – tai naujas požiūris į trijų tūrių kompaktinės klasės automobilį. Kelyje jis atrodo kompaktiškai, veržliai, išraiškingai ir turi didelę dalį aukštesnės klasės sedanams būdingo solidumo. Sportišką įvaizdį aktyviai formuoja žemas variklio gaubtas, po langais nutįsusi vadinamoji tornado linija ir trumpi išsikišimai už priekinės ir galinės ašių. Šio keturių durų kėbulo bendras ilgis – 4,46 m, ratų bazė – 2,64 m.

    Virš durelių slenksčių suformuota būdinga dinaminė linija kyla dar aštresniu kampu, nei A3 Sportback. Lyginant su A3 hečbeku ir A3 Sportback universalu, sedano šoniniai paviršiai stipriau išgaubti, o ratų arkos labiau akcentuotos. Kėbulo plotis: 1,80 m (11 mm daugiau, nei A3 Sportback), kėbulo aukštis: 1,42 (9 mm mažiau, nei A3 Sportback).

    Priekinę automobilio dalį puošia atpažįstamos, tačiau šiek tiek veržlesnio dizaino single frame tipo radiatoriaus grotelės. Naujoviškas bamperis su dviem oro įleidimo kiaurymėmis atrodo taip pat sportiškai. Galinėje dalyje žvilgsnį traukia įdomios formos bagažinės gaubtas, kurio krašto briauna pasibaigia nedideliu aerodinaminiu sparnu. Horizontalias galinės dalies linijas akcentuoja įdomių formų galiniai žibintai, kuriuose, papildomai užsakius, gali šviesti pažangiausios technologijos LED lemputės. Be to, klientui pageidaujant, gali būti montuojami visiškai LED priekiniai žibintai.

    Audi A3 Kėbulas

    Naujasis sedanas su 1.4 TFSI varikliu sveria tik 1,205 kg. Nors variklio gaubtas, deformacijos zonos bei kai kurios pagrindinės kėbulo konstrukcijos gaminamos iš aliuminio, leidžiančio pastebimai sumažinti automobilio masę, keleivių salono erdvė tradiciškai formuojama iš tvirto plieno. Kėbulas labai standus, garantuojantis didelį saugumą avarijos atveju ir pasižymintis puikia garso izoliacija.

    Lengvo lydinio technologijos taikomos ne tik kėbulo, bet ir kitų dalių gamyboje. Pavyzdžiui, naujoviškas keturių cilindrų variklis sveria tik šiek tiek daugiau, kaip 100 kg.

    Audi A3 Pavaros mechanizmas

    Prasidėjus masinei A3 Sedan prekybai Vokietijoje ir Vakarų Europoje klientai galės rinktis vieną iš trijų visiškai naujų keturių cilindrų variklių. Visuose juose  įdiegta daug variklio darbo efektyvumą didinančių technologijų: tiesioginis įpurškimas, turbinos, ypač naujoviška temperatūrų valdymo technologija ir start-stop sistema. Vėliau asortimentą papildys dar du nauji varikliai bei didės ir galimų variklio bei transmisijos derinių pasirinkimas.

    110 kW (150 AG) galios 2.0 TDI variklis išvysto iki 320 Nm sukimo momentą. Su juo Audi A3 Sedan nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,4 sekundės ir pasiekia 213 km/val. maksimalų greitį. 100 km kelio vidutiniškai sunaudojama 4,2 l dyzelino, į aplinką išmetama 108 g/km CO2.

    103 kW (140 AG) galios 1.4 TFSI variklis išvysto iki 250 Nm sukimo momentą. Išskirtinė šio modernaus variklio savybė - sistema „cilindrai pagal pareikalavimą” (angl.: COD – Cylinder On Demand). Varikliui veikiant nedidele apkrova arba automobiliui riedant nedidelėmis apsukomis, ši sistema išjungia antrąjį ir trečiąjį cilindrus, taip užtikrindama tolygesnį nedidelės galios paskirstymą ir sumažindama degalų sąnaudas. Šio naujoviško techninio sprendimo dėka Audi A3 Sedan viudutiniškai sunaudoja 4,7 l benzino 100 km kelio. Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka tik 8,4 sekundės ir pasiekiamas  213 km/val. maksimalus greitis. CO2 tarša - 109 g/km.

    132 kW (180 AG) galios 1.8 TFSI variklis išvysto iki 250 Nm sukimo momentą. Šio variklio konstrukcijoje pritaikyta daug naujoviškų techninių sprendimų, pavyzdžiui, dvigubas įpurškimas ir į cilindrų galvutę integruotas išmetimo kolektorius. Variklis pasižymi išskirtiniu sportiškumu – spurtas nuo 0 iki 100 km/val. tetrunka tik 7,3 sekundės, o maksimalus greitis siekia 232 km/val. Vidutinės degalų sąnaudos: 5,7 l benzino 100 km kelio; CO2 tarša: 135 g/km.

    Priklausomai nuo pasirinkto jėgos agregato, variklio sukamasis judesys gali būti valdomas 6 laipsnių mechanine pavarų dėže arba automatizuota S tronic transmisija. Ši transmisija su DSG pavarų dėže pavaras perjungia ypač sklandžiai, be jokio pastebimo galios pertrūkio, o ji valdoma įprasto tipo automatinės pavarų dėžės valdymo svirtimi arba ant vairo esančiomis svirtelėmis. Įprastas D automatinis režimas pritaikytas degalus taupančiam ekonomiškam važinėjimui, kai tuo tarpu sportiškasis S režimas suteikia galimybę mėgautis aukštesnėmis pavaromis. Užsisakius papildomą Audi Drive select sistemą, S tronic transmisijoje būna įdiegta unikali degalus taupanti važiavimo autorotacijos pagalba funkcija.

    Audi A3 Važiuoklė

    Vienas iš neginčyjamų Audi A3 Sedan privalumų – daugybę inovacijų apjungianti šiuolaikiška važiuoklė. Automobilio masė puikiai paskirstyta tarp ašių. Priekinei ašiai tenka 60% automobilio svorio, o galinei – likusieji 40% (priklausomai nuo pasirinkto variklio, šis santykis gali nežymiai skirtis). Visi varikliai montuojami ne tiesiai, bet pasvirę 12 laipsnių atgal, o priekinė ašis, lyginant su kitais Audi A3 šeimynos modeliais, perstumta šiek tiek toliau į priekį.

    Audi A3 Sedan priekinė ašis - McPherson konstrukcijos. Visame priekiniame tilte gausiai naudojami iš aliuminio pagaminti elementai. Amortizatoriai ir spyruoklės pritvirtintos atskirai. Elektromechaninis vairo stiprintuvas - labai tikslus ir jautrus. Kartu su vairo stiprintuvu vairuoti padeda ir daug kitų vairavimo pagalbininkų. Galinio tilto amortizatoriai ir spyruoklės taip pat pritvirtintos atskirai. Pasirinkus Ambition komplektaciją arba Audi S3 Sedan modelį tiekiama pažeminta sportinė pakaba, sumažinanti automobilio aukštį 25 mm.

    Priklausomai nuo komplektacijos, A3 Sedan tiekiamas su 16 - 18 colių ratlankiais. Iš bendrovės quattro GmbH asortimento galima užsakyti išskirtinius 19 colių lengvo lydinio ratlankius. Priekinių stabdžių diskai – ventiliuojami.

    ESC elektroninio stabilumo paketo sudėtyje yra specialus antipraslydimo diferencialas, užtikrinantis automobilio stabilumą posūkyje. Jeigu, darant posūkį, kuris nors ratas praranda sukibimą su keliu ir pradeda prasisukti, tuomet jis pristabdomas, taip užtikrinant viso automobilio stabilumą.

    Audi A3 Interjeras

    A3 Sedan salonas – lakoniškas ir apgalvotas iki smulkmenų. Visos linijos ir paviršiai – išbaigti, funkcionalūs ir estetiški. Vairuotojo vieta žavi puikiai suprojektuotu prietaisų skydu, o centrinė konsolė didesniam vairavimo patogumui užtikrinti šiek tiek pakreipta į vairuotojo pusę. Papildomas spalvotas vairuotojo informacinės sistemos (DIS) borto kompiuterio ekranas rodo labai detalius trimatės grafikos vaizdus.

    Jeigu automobilis komplektuojamas MMI arba pažangesne informacine sistema, visos informacinės ir pramoginės funkcijos valdomos lietimui jautriu ekranu su pakėlimo/nuleidimo mechanizmu, kuris iškelia ekraną iš ertmės prietaisų skydelyje ir nuleidžia, kai nereikalingas. Bendrovės Audi specialistai neužmiršo ir tarp priekinių sėdynių esančio valdymo skydelio. Šalia kitų valdymo priemonių šioje vietoje yra ir MMI sistemos daugiafunkcinis valdiklis. Elektromechaninis stabdys valdomas ne svirtini, kaip įprasta, o mygtuku. Priklausomai nuo komplektacijos vairaratis gali būti trijų arba keturių stipinų, su išgaubta arba plokščia apatine dalimi, su daugiafunkcinėmis valdymo priemonėmis ir pavarų perjungimo svirtelėmis. Papildomai galima užsisakyti sportines priekines sėdynes (Ambition komplektacijoje – tai bazinės įrangos dalis).

    Priklausomai nuo komplektacijos varianto, salonas gali būti juodos, pilkos, baltos arba rudos spalvos. Papildomai galima rinktis ir vieną iš keleto dvispalvių derinių. Pasirinkę Ambition komplektaciją, savo pasirinkimą galės papildyti sportiniu S line apdailos paketu, suteikiančiu įprastam Audi A3 Sedan galingesnės sportinės S serijos modifikacijos bruožų. Vienas iš jų – visiškai juodas salonas. Sėdynių apmušalai gali būti medžiaginiai, įvairių tipų natūralios odos, dirbtinės odos arba pasiūti iš audinio ir dirbtinės odos derinio.

    Lyginant su kitais Audi A3 šeimynos modeliais, naujojo A3 Sedan ratų bazė yra šiek tiek ilgesnė, todėl per galines dureles patogiau įlipti ir daugiau vietos ant galinės sėdynės sėdintiems keleiviams. Bagažinės tūris - 425 litrai. Nulenkus galinių sėdynių atlošus, galima padidinti bagažinės talpumą galinio salono sąskaita. Ilgų krovinių transportavimą palengvina galinės sėdynės centre įrengiamos papildomai užsakomos durelės. Bagažinės gaubtą prilaiko patogus amortizatorius – atrakinus bagažinę, jos gaubtas automatiškai pakyla aukštyn.

    Informacinės bei multiterpės pramogos ir Audi connect paslaugos

    Kaip ir kitų A3 šeimynos modelių, naujojo Audi A3 Sedan elektroninių pramogų šerdis – modulinė informacinių pramogų platforma (MIB). Jos funkcionalumas priklauso nuo komplektacijos. Galingiausią konfigūraciją sudaro navigacinė sistema MMI Navigation su 64 GB talpos SSD kietuoju disku, DVD diskų grotuvu ir valdymo balsu funkcija. Išsamūs žemėlapiai ir 3D vaizdo medžiaga rodoma ryškiame 7 colių ekrane. Mobiliuosius telefonus ir išorinius muzikos grotuvus galima prijungti per Bluetooth sąsają. Tarp priekinių sėdynių esančiame valdymo skydelyje yra specialus daugiafunkcinis valdiklis, pasižymintis spaudimo, sukimo ir sensorinio valdymo galimybėmis (t.y., priklausomai nuo valdomos funkcijos, valdiklį galima paliesti, pasukti arba paspausti). Naudodamasis šiuo valdikliu, vairuotojas gali saugiai ir patogiai įvesti reikiamą informaciją – surinkti telefono numerį, pasirinkti ekrano meniu punktą, įjungti pageidaujamą įrašą, užduoti navigacinę komandą ir pan.

    Išskirtinio garso mėgėjai taip pat turi kuo pasidžiaugti. Pramogų sistemoje yra galimybė klausytis skaitmeninio radijo (DAB+) transliacijų, pasitelkus Audi phone box jungtį suformuoti laisvųjų rankų įrangą, t.y., prijungti vairuotojo mobilųjį telefoną prie automobilio antenos ir Bang & Olufsen garso sistemos. Šią aukštos klasės pramogų kompleksą sudaro automobilio MMI sistemoje esantis vaizdo ir garso signalo šaltinis, 705 W galios stiprintuvas ir iš 14 garsiakalbių suformuota 5.1 erdvinio garso sistema. Priekinėse durelėse įrengti žemųjų dažnių garsiakalbiai papuošti dekoratyvinėmis LED lemputėmis.

    Audi A3 Sedan vairuotojui prieinamos visos Audi connect funkcijos ir paslaugos, užtikrinančios vairuotojo, keleivių ir automobilio sistemų prieigą prie Interneto bei junglumą su eismo infrastruktūros įranga bei kitais automobiliais. Norint naudotis šiomis paslaugomis, automobilyje turi būti aukštos spartos LTE interneto prieigos šaltinis (mobilusis telefonas su LTE arba specializuotas LTE modemas). Iki šiol prieigai prie Audi connect naudotą UMTS standartą pakeitė pažangesnis LTE standartas, galintis užtikrinti net iki 100 MBit/s atsisiuntimo spartą.

    Audi connect įranga suformuoja belaidės WLAN prieigos tašką ir suteikia keleiviams galimybę savo turimais mobiliaisiais įrenginiais kelionės metu naršyti internete. Esant interneto ryšiui, vairuotojui taip pat suteikiama galimybė naudotis specializuotomis internetinėmis paslaugomis, tokiomis, kaip navigacija pagal Google Earth ir Street View vaizdus, kelionės tikslo POI peržiūra, Audi eismo sąlygų suvestinių priėmimas, muzikos internetu klausymasis naudojantis išmaniesiems telefonams skirta Audi programėle. Taip pat užtikrinama prieiga prie informacinių Audi paslaugų ir socialinių tinklų, tokių, kaip Facebook ir Twitter.

    Kartu su naujuoju A3 Sedan debiutuoja ir nauja Audi connect paslauga, teikianti informaciją apie netoliese esančias stovėjimo vietas, garažus, stovėjimo aikšteles ir pan. Esant galimybei, ši paslauga teikia vairuotojui informaciją apie laisvas stovėjimo aikštelių vietas ir stovėjimo mokesčio tarifus. Konkrečią stovėjimo aikštelę galima užduoti kaip navigacinės sistemos tikslą.

    Audi A3 Funkcijos

    Audi A3 Sedan džiugina standartinių funkcijų gausa. Saugos įrangos sąraše yra vairuotojo kelių saugos oro pagalvė. Pasirinkusieji Ambition arba Ambiente komplektacijos variantą, borto kompiuterio ekrane galės stebėti degalų naudojimo efektyvumą, matyti šiuo metu įjungtą pavarą ir net gauti rekomendaciją padaryti vairavimo pertrauką.

    Be to Ambition komplektacijos varianto bazinio komplekto sąraše yra sportinė ratų pakaba, 17 colių lengvo lydinio ratlankiai ir Audi drive select sistema. Ambiente komplektacijoje papildomai yra tempomatas, salono LED apšvietimo paketas ir parkavimo atbuline eiga pagalbininkas.

    Audi bendrovė taip pat siūlo daug papildomų priedų ir automobilio suasmeninimo galimybių – panoraminį stoglangį, daugiafunkcinį centrinį užraktą, papildomą salono šildymo krosnelę, adaptyvinius ksenoninius žibintus ir pan. Užsisakius MMI Navigation plus navigacinę sistemą, automobilio apšvietimo sistema naudoja navigacinės sistemos duomenis, t.y., kelias adaptyviai apšviečiamas priklausomai nuo maršruto (kai reikia šviečia stipriau, kai reikia – silpniau, jei navigacijoje nurodytas posūkis – automatiškai šviečia posūkio kryptimi ir pan.)

    Iki šiol tik į aukštesnių klasių automobilius montuoti pažangūs vairuotojo pagalbininkai – dabar jau ir kompaktinės klasės Audi A3 sedano modelyje. Adaptyvinis tempomatas (ACC) padeda saugiai ir patogiai važiuoti automobilių sraute (važiuojant iki 150 km/val. greičiu), laikantis saugios distancijos ir padeda vairuotojui stabdyti pažeidus saugų atstumą. Papildomai galima užsakyti greičio išplėtimą, kurio dėka adaptyvinis tempomatas veikia važiuojant iki 200 km/val. greičiu. Jeigu automobilio transmisija – automatizuota S tronic, adaptyvinis tempomatas gali užtikrinti visiškai automatinį važiavimą automobilių sraute nedideliais greičiais.

    Persirikiavimo pagalbininkas padeda saugiai manevruoti keičiant eismo juostą. Važiavimo savo juostoje pagalbininkas apsaugo nuo nepageidaujamo išvažiavimo į kitą eismo juostą. Speciali vaizdo kamera seka ir atpažįsta kelio ženklus, ypač tuos, kurie riboja greitį. Kita aukštos klasės sistema - parkavimo pagalbininkas su 360° apžvalgos galimybe. Parkuojantis eismo krypties atžvilgiu lygiagrečiai arba įstrižai išdėstytose stovėjimo vietose, parkavimo pagalbininkas gali perimti vairavimo funkcijas ir padėti vairuotojui įvažiuoti į tokią stovėjimo vietą.

    Dar viena aukštos klasės saugos priemonė – vadinamoji kritinių situacijų įspėjimo sistema pre sense basic. Jos paskirtis – padėti išvengti kritinės situacijos arba bent jau sušvelninti padarinius. Jutikliai nuolat seka priešais automobilį esančią erdvę ir atsiradus pavojui iš galo susidurti su priekyje važiuojančiu automobiliu, sistema įspėja vairuotoją, o, esant reikalui, pradeda automatiškai stabdyti automobilį. Važiuojant nedideliu greičiu (iki 30 km/val.), Audi pre sense sistema beveik pilnai sustabdo automobilį, t.y., panaudoja beveik pilną stabdymo jėgą. Jeigu susidūrimas neišvengiamas, suveikia vadinamasis daugybinio susidūrimo stabdys, leidžiantis išvengti nevaldomo automobilio riedėjimo ir galimų pakartotinių susidūrimų.

    Rinkos informacija

    Pristatydama A3 sedaną Audi bendrovė užtikrintai įžengė į nepaprastai perspektyvų, tačiau ypač konkurencingą kompaktiškų sedanų segmentą.

    Tikimasi, kad Vokietijoje ir kitose Vakarų Europos šalyse masinė prekyba naujuoju keturių durų Audi sedanu prasidės šios vasaros pabaigoje. Pradinė automobilio kaina su 1.4 TFSI varikliu bus maždaug nuo 25000 eurų.

    Audi S3 Sedan

    Prasidėjus masinei prekybai naujuoju A3 sedanu, Audi bendrovė po kelių mėnesių planuoja pirkėjams pateikti ir aukščiausios klasės modelį S3 Sedan. Jo ratus suks 221 kW (300 AG) pajėgumo keturių cilindrų 2.0 TFSI variklis, išvystantis iki 380 Nm sukimo momentą. Šiame variklyje pritaikyta daug pažangių technologijų: tiesioginio ir netiesioginio įpurškimų derinys, vožtuvų valdymo sistema Audi Valvelift, temperatūrų valdymo technologija.

    Nuo 0 iki 100 km/val. Audi S3 Sedan su automatizuota S tronic transmisija ir automatine pavarų dėže įsibėgėja per 4,9 s (su mechanine pavarų dėže – per 5,3 s). 250 km/val. siekiantis maksimalus greitis yra dirbtinai apribotas ir yra gana tolimas ribiniam. Audi S3 Sedan su automatizuota transmisija 100 km kelio sunaudoja vidutiniškai 6,9 l benzino (su mechanine pavarų dėže – 7,0 l). Į aplinką išmeta 159 (162) gramus CO2 vienam kilometrui kelio. Sukimo momentą priekiniams ir galiniams ratams paskirsto quattro visų ratų pavara.

    Sportinės pakabos dėka S3 Sedan kėbulas 2,5 mm žemesnis, nei įprastos modifikacijos A3 sedano. 18 colių standartinius ratus patikimai stabdo padidinti stabdžių diskai. Priekiniuose ratuose naudojami 340 mm skersmens diskai. Stabilumą posūkiuose padeda išlaikyti adaptyvinis vairo mechanizmas su keičiamu vairo mechanizmo perdavimo santykiu. Šios technologijos dėka vairo mechanizmas būna mažai jautrus važiuojant tiesiai, tačiau akimirksniu padidėja atsiradus staigaus vairo pasukimo būtinybei. Audi drive select sistema – S3 modelio bazinės komplektacijos dalis. Papildomai galima užsisakyti magnetinę amortizatorių standumo kontrolės sistemą.

    S modelis nuo įprasto A3 sedano skiriasi šiek tiek pakeistais bamperiais, kitokios formos radiatoriaus grotelėmis, oro įsiurbimo kiaurymėmis, galinio vaizdo veidrodėlių korpusais, slenksčiais ir pagaliau - galinio aerodinaminio sparno forma. Galinę automobilio dalį akcentuoja brutalios išvaizdos išmetimo vamzdžiai.

    Salone žvilgsnį pirmiausiai prikausto išskirtinės sportinės sėdynės, pilkos rodmenų skydelio skalės ir 3D įvaizdį formuojantys dekoratyviniai elementai.